Network Marketing Nedir ?
21.yy’ın ticaret sistemi olarak görülen Network Marketing, gün geçtikçe büyümekte ve dikkatleri üzerine çekmektedir. Kişinin tamamen kendi emeği ile doğru orantılı gelir sağlayan bu ticaret sistemi, tüm katılımcılarına eşit fırsat sunması, başlamak için bilgi ve deneyim gerektirmemesi ve çalışma saatlerinin kişinin kendisi tarafından belirlenmesi özellikleriyle ön plana çıkmaktadır. Şimdi bu ticaret sistemini biraz daha yakından inceleyelim ve öncelikle çalışma mantığına göz atalım.
Klasik tarz ticaret sisteminde, üretilen bir ürün müşteriye ulaşana kadar depo, nakliye, distribütör, bayi gibi birçok aracıdan geçer. Hatta ürünü müşteriyle tanıştıran reklam dahi bir aracıdır. Bu aracıların çeşitliliği ve varlığı ürüne göre farklılıklar gösterebilir. Fakat sonuç olarak ürünün müşteriye ulaşmasını sağlayan birçok aracı vardır ve bu aracıların kârları ürünün fiyatına yansır. Örneğin, bir ürün 100 TL’ye mâl oluyorsa, bu ürün müşteriye ulaşana kadar geçtiği tüm aracıların kârlarını ve hatta reklam masraflarını üzerine ekletecek ve karşımıza 160 TL (örnek tabi) gibi bir rakamla çıkacaktır.
Network Marketing ticaret sisteminde ise sadece tek tip aracı vardır, bu da şirketin kendi katılımcıları yani distribütörleridir. Yukarıdaki örneğimizde klasik tarz ticaret sistemi ile bize bulaşan 160 TL’lik ürünün 60 TL’si aracılara gidiyordu. Network Marketing’de aracılar distribütörler olduğu için bu pay distribütörlere belirlenen komisyon planı ile dağıtılır.
Klasik tarz ticaret sisteminde, üretilen bir ürün müşteriye ulaşana kadar depo, nakliye, distribütör, bayi gibi birçok aracıdan geçer. Hatta ürünü müşteriyle tanıştıran reklam dahi bir aracıdır. Bu aracıların çeşitliliği ve varlığı ürüne göre farklılıklar gösterebilir. Fakat sonuç olarak ürünün müşteriye ulaşmasını sağlayan birçok aracı vardır ve bu aracıların kârları ürünün fiyatına yansır. Örneğin, bir ürün 100 TL’ye mâl oluyorsa, bu ürün müşteriye ulaşana kadar geçtiği tüm aracıların kârlarını ve hatta reklam masraflarını üzerine ekletecek ve karşımıza 160 TL (örnek tabi) gibi bir rakamla çıkacaktır.
Network Marketing ticaret sisteminde ise sadece tek tip aracı vardır, bu da şirketin kendi katılımcıları yani distribütörleridir. Yukarıdaki örneğimizde klasik tarz ticaret sistemi ile bize bulaşan 160 TL’lik ürünün 60 TL’si aracılara gidiyordu. Network Marketing’de aracılar distribütörler olduğu için bu pay distribütörlere belirlenen komisyon planı ile dağıtılır.
Yorumlar
Yorum Gönder